سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتظر منجی

یا صاحب الزمان (عج) السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) یا مهدی ادرکنی ...


آیت الله مکارم شیرازی:

توزیع گسترده و رایگان مستند "ظهور نزدیک است" مشکوک است
قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید با بیان اهمیت مسجد مقدس جمکران از توزیع گسترده سی دی "ظهور نزدیک است" انتقاد کرد و گفت: توزیع گسترده این سی دی مشکوک است و دشمنان در پشت آن قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در اولین روز از سال جدید با حضور در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران به اهمیت این مسجد اشاره و اضافه کرد: برخی وجود مسجد جمکران را به خواب دیدن منتسب و مردم را وسوسه می‌کنند و می‌گویند فرمان ساخت این مسجد در خواب بوده و خواب اعتبار ندارد.

وی با اشاره به اهمیت این مسجد و ورود دهها هزار زایر به این مسجد در سال و با بیان اینکه  منشأ ساخت مسجد جمکران خواب نبوده است ادامه داد: دلیل این شبهه افکنی‌ها این است که این مسجد خاری در چشم دشمنان امام زمان(عج) است و دشمنان از این موضوع ناراحت هستند.

وی با اشاره به پیشینه این مسجد ابراز داشت: این مسجد در ابتدا جای بسیار کوچکی بود و افراد اندکی به اینجا رفت و آمد می‌کردند ولی امروز با زحماتی که صورت گرفته 9 شبستان عظیم احداث شده و 6 شبستان جدید نیز در حال ساخت است.

عبادت در مسجد جمکران عین توحید است

آیت الله مکارم به اهمیت عبادت در این مسجد پرداخت و اظهار داشت: با وجود وسوسه زیاد دشمنان روز به روز اقبال مردم به این مسجد بیشتر می‌شود و عبادت در مسجد جمکران سراسر توحید است.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به توزیع گسترده سی دی "ظهور بسیار نزدیک است" آن را مشکوک دانست و ابراز داشت: اینکه سی دی مذکور به صورت میلیونی در میان مردم به صورت رایگان توزیع می‌شود این سئوال را در ذهن هر انسانی ایجاد می‌کند که هزینه این سی دی از کجا آمده است و هدف از آن چیست؟.

مکارم شیرازی با بیان اینکه در این سی دی تطبیق‌های نادرست صورت گرفته است اظهارداشت: در این سی دی بر طبق میل افراد مضامین روایات بر برخی از افراد منطبق شده است و برای ظهور وقت تعیین کرده‌اند.

تعیین وقت برای ظهور کذب است

این مرجع تقلید با بیان اینکه براساس روایات تعیین وقت برای ظهور کذب و تعیین کنندگان کاذب هستند خاطرنشان کرد: یقین داشته باشید دست خارجی در این مسئله هست اگرچه ممکن است برخی از جوان‌ها به عشق امام زمان این کار را انجام دهند و خودشان هم متوجه دست‌های پشت پرده نباشند.

آیت الله مکارم شیرازی تأکیدکرد: این کارها باعث می‌شود تا مردم امام زمان و ظهور را موهوم تصور کنند زیرا وقتی شما تطبیق انجام دهید اگر این تطبیق درست نباشد به اعتقادات مردم آسیب خواهد زد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: باید مراقب این توطئه‌ها بود زیرا این مطالب بی‌پایه و اساس است و براساس روایات، تعیین کنندگان وقت برای ظهور کذاب هستند.

حاکمان کشورهای عربی نامشروع هستند

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی در خاورمیانه اظهار داشت: استکبار و دشمنان به دنبال سوء استفاده از این موج بیداری و ایجاد مانع در برابر آن هستند و وظیفه ما این است که برای همه آنها دعا کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به حاکمان کشورهای عربی تأکیدکرد: همه می‌دانند که شما مشروعیت خود را در میان ملت‌هایتان از دست داده‌اید پس بیش از این دست و پا نزنید و مملکت خود را ویران نکیند خودتان بروید تا مورد نفرین تاریخ قرار نگیرید.

این مرجع تقلید با اشاره به فرا رسیدن نوروز بیان داشت: نوروز یک مراسم دینی و مذهبی نیست و یک مراسم ملی و عرفی در میان تمام فارسی زبانان دنیاست که البته امتیازاتی هم دارد و نباید با خرافات مخلوط شود.

امتیازات نوروز

وی در خاتمه با بیان اینکه متوجه شدن دلها به سوی خدا در لحظه تحویل سال از امتیازات نوروز است اظهارداشت: محبت به یکدیگر، نظافت کردن، گرفتن دست بینوایان و کمک به آنها، صله ارحام و رفع کدورتها از جمله مزایای نوروز است که در اسلام نیز برآنها تاکید زیادی صورت گرفته است.

 امانت داری و اخلاق مداری


استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع  "خبرگزاری مهر"  مجاز است.
 

ادامه مطلب...

نویسنده محمد مانعی در دوشنبه 90/1/15 | نظرات ()

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم


پدید آوردن هویتی به نام مسجد، نخست در قبا و سپس در مدینه، در شمار زیباترین و پرمغزترین ابتکارهای اسلام در آغاز تشکیل جامعه‌ی اسلامی است: خانه‌ی خدا و خانه‌ی مردم؛ خلوت اُنس با خدا و جلوت حشر با مردم، کانون ذکر و معراج معنوی و عرصه‌ی علم و جهاد و تدبیر دنیوی؛ جایگاه عبادت و پایگاه سیاست، دوگانه‌های به هم‌پیوسته‌ئی است که تصویر مسجد اسلامی و فاصله‌ی آن با عبادتگاه‌های رائج ادیان دیگر را نمایان میسازد. در مسجد اسلامی، شور و بهجت عبادت خالص با نشاط زندگی پاک و خردمندانه و سالم، در هم می‌آمیزد و فرد و جامعه را به طراز اسلامی آن نزدیک می‌کند. مسجد، مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه‌ی مکتب اسلام است.

با این نگاه، دل‌های ما برای مسجد می‌تپد و از شوق و احساس مسئولیت، لبریز می‌گردد. امروز در میان مساجد ما کم نیستند آنهائی که می‌توانند نمائی از این تصویر زیبا و شوق‌انگیز را به نمایش درآورند. حضور نسل جوان پاک‌نهاد ما و حضور روحانیون و معلمان آگاه و دلسوز، مسجدهائی را به درستی، کانون ذکر و عبادت و اندیشه و معرفت ساخته و یادهای عزیز و گرانبها را در دلهای ما برانگیخته است. لیکن تا این وظیفه به تمام و کمال گزارده نشود، هیچیک از ما نباید و نمی‌توانیم خطری را که از کمبود مسجد یا ضعف و نارسائی مساجد، جامعه و جوانان و خانواده‌ها و نسل‌های آینده را تهدید می‌کند، غافل بمانیم و خود را از برکات عظیمی که مسجدِ طراز اسلامی به کشور و نظام و مردم هدیه میکند، محروم سازیم.

نخستین مطلب مهم، بنای مسجد و حضور روحانی شایسته در آن است. هم اکنون با وجود دهها هزار مسجد در کشور، جای هزاران مسجد دیگر در روستاها، شهرها، شهرکها و مجتمع‌های مسکونی خالی است. دسترسی آسان به مسجد، نیاز ضروری مؤمنان و جوانان و نوجوانان ما است. روحانی پرهیزگار، خردمند، کارشناس و دلسوز در مسجد، همچون پزشک و پرستار در بیمارستان، روح و مایه‌ی حیات مسجد است. امامان جماعت باید آماده‌سازی خویش برای طبابت معنوی را وظیفه حتمی خود بدانند و مراکز رسیدگی به امور مساجد و حوزه‌های علمیه در همه ‌جا آنان را یاری دهند. مساجد باید مَدرَسِ تفسیر و حدیث و منبرِ معارف اجتماعی و سیاسی و کانون موعظه و پرورش اخلاق باشد. زمزمه‌ی محبت متولیان و مدیران و امنای مساجد، باید دلهای پاک جوانان را مجذوب و مشتاق کند. حضور جوانان و روحیه‌های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و پرنشاط و آینده‌پو و لبریز از امید سازد. میان مسجد و مراکز آموزشی در هر محل، همکاری و پیوند تعریف شده و شایسته‌‌ای برقرار گردد. چه نیکوست که دانش آموزان برجسته و ممتاز در هر محل، در مسجد و در برابر چشم مردم و از سوی امام جماعت، تشویق شوند. مسجد باید رابطه‌ی خود را با جوانانی که ازدواج میکنند، با کسانی که به موفقیتهای علمی و اجتماعی و هنری و ورزشی دست می‌یابند، با صاحب همّتانی که کمک به دیگران را وجهه‌ی همت میسازند، با غمدیدگانی که غمگساری می‌جویند، و حتی با نوزادانی که متولد میشوند، برقرار و مستحکم کند. مسجد باید در هر منطقه و محل؛ مأمن و مایه‌ی خیر و برکت باشد و به طریق اولی، وسیله‌ی زحمت و آزار مجاوران نگردد. پخش صداهای آزاردهنده بویژه در شب و هنگام آسایش مردم، کاری ناروا و در مواردی خلاف شرع است. تنها صدائی که باید از مسجد در فضا طنین بیفکند بانگ اذان با صوت خوش و دلنواز است.

عمران مساجد و پرداختن به آرایه‌های معنوی و ظاهری آن، وظیفه‌ی همگان است و هر کسی به اندازه‌ی توان و همت باید  در آن سهیم گردد. مردم، شهرداریها و دستگاههای دولتی هر یک در آن باید سهمی ایفاء کنند و روحانی دانا و مسئولیت‌پذیر و پرهیزگار میتواند و میباید محور این منظومه‌ی تلاش مقدس باشد.
از خداوند متعال توفیق همگان را مسألت میکنم و برای روحانی مجاهد و خدمتگزار، جناب حجت‌السلام والمسلمین آقای قرائتی دوام عمر و نشاط و توفیق روزافزون از خداوند میطلبم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سیدعلی خامنه‌ای
18 مهرماه 1389


نویسنده محمد مانعی در سه شنبه 89/8/25 | نظرات ()
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )