سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتظر منجی

یا صاحب الزمان (عج) السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) یا مهدی ادرکنی ...

یاد پچ پچ های اقدس خانم و صغری خانم محله بالایی به خیر...همونهایی که عصر به عصر با یک سینی لپه و عدس کنار در خانه هاشان مینشستند و بزرگترین دغدغه شان دختر فلانی بود که مادرش چادری و خودش...

لااله الا الله بود که آخر هر جمله شان میگفتند!...چه قدر زود وقتی رفتند همه اصالت و فرهنگمان را از یاد بریم..چه قدر زود فرموش کردیم قداست ها را،قداست چادرمان قداست حجابمان ،قداست خون شهدا را؟...

انجام دادن خیلی کارها را  تعصب و امل بودن عده ای خواندیم و جای اسمشان چند نقطه قرار دادیم و ترسیدیم فیلتر شویم...

یادمان رفت خوشبختی و احترام الانمان را مدیون تربیت صحیح مادرانی هستیم که ما را از خیلی کارها بازداشتند تا سالم بزرگ شویم همان ها که وقتی به بچه هامان تذکر میدهند میگوییم :مادرجان دوره و زمونه عوض شده خیلی چیز ها الان دیگه زمان ما نیست که دست بچه ها رو ببندید!...بادی به قبقبمان میاندازیم و آروغ روشنفکری هم نثارشان میکنیم!

مقدمه چینی کردم تا بنویسم جریان امروز را که هنوز شوکه ی همان موضوعم..

اتوبوس های BRT طرح جدید شهرداری برای سرعت بخشیدن خط های اتوبوس است که ایستگاه اول و آخر می ایستند و جهت شاد سازی محیط و داشتن آرامش  موسیقی خیلی سنتی !!!داخل آن میگذارند این موسیقی آنقدر سنتیست که اگر مملکت اسلامی نبود و مردم جرات داشتند همه در حال رقص بودند. امروز سوار اتوبوس BRT شدم روبروی من دختر 3 ساله و مادر چادری اش نشسته بودند حدود 45 دقیقه که با هم داخل اتوبوس بودیم کودک تمام مدت همه ی آهنگ ها را هم زمان با خواننده میخواند ،جالب بود بعضی جاها روی صندلی می ایستاد و فیگور همان خواننده را هم میگرفت،نکته ی عجیب تر پوشش دختر بود!!لباسی به این کودک پوشانده شده بود که اصلا در شان و شخصیت مادر چادری و مذهبی این کودک نبود..و باز جالب تر این بود که در حین ادا و اصولهایی که کودک برای مادرش می امد ذوقش را میکرد و حتی تشویقش میکرد :بخون مامان بخون عزیزم

و این است که در کوچه و خیابان وبازار کنار  هر مادر چادری دختری بی حجاب را میبینیم!

برگرفته از وبلاگ ارزشی ، برو بچه های ارزشی - پیشنهاد می کنم یک سر به وبلاگشون بزنید!!!


نویسنده محمد مانعی در پنج شنبه 91/3/4 | نظرات ()

فاطمه (علیها السلام) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد. این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است. این طایفه از احادیث، اگر چه از لحاظ لفظی دارای تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد می‌باشند. در یکی از این گفتارها (که البته مورد اتفاق مسلمانان، اعم از شیعه و سنی است)، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: "فاطمه سرور زنان جهانیان است". اگر چه بنابر نص آیه شریفه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهانیان معرفی گردیده و در نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌زدنی می‌باشد و از زنان برتر جهان معرفی گشته است، اما او برگزیده‌ی زنان عصر خویش بوده است. ولی علو مقام حضرت زهرا (علیها السلام) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نمی‌باشد و در تمامی اعصار جریان دارد. لذا است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در کلامی دیگر صراحتاً فاطمه (علیها السلام) را سرور زنان اولین و آخرین ذکر می‌نمایند. اما نکته‌ای دیگر نیز در این دو حدیث نبوی و احادیث مشابه دریافت می‌شود و آن اینست که اگر فاطمه (علیها السلام) برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والاتر از او نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق العاده برخوردار می‌باشد. چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالیترین رتبه‌های روحانی نائل گردد. از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرتش نازل گردیده است که از آن جمله می‌توان به آیه‌ی تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره نمود که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن حضرت در نزد خداوند است.


نویسنده محمد مانعی در یکشنبه 91/2/17 | نظرات ()

نـرمخـویـى در مقـابل دیگـران و احتـرام به زنـان

پیامبـراکـرم (ص) فـرمـوده است: بهترین شما نرمخـوترین شما به اطرافیان و بزرگوارترین شما به زنان است. (مسند فاطمه الزهراء (س) ، ص 221)

2ـ على (ع) رهبر و پیشوا

پیامبر اکرم (ص) فرمود:

هر که من سرپرست اویم، پس على سرپرست اوست و هر که را من رهبر اویم ، پس على رهبر اوست. ( بهجه ، ج 1، ص 285. )

3ـ على (ع) بهترین داور

گروهى از فرشتگان درباره ی چیزى با یکدیگر مشاجره نمودند، حاکم و داورى را از بنى آدم تقاضا کردند، خداوند متعال به آنها وحى فرمود که خـودتان انتخاب کنید و آنان على ابن ابیطالب را برگزیدند. ( بهجه ، ج 1، ص 306 )

4ـ داناترین و نخستین مسلمان

رسول خدا (ص) به مـن فرمودند: شوهر تو در دانش داناترین مردم و نخستین مرد مسلمان و در بردبارى برترین مردم است. ( بهجه، ج 1، ص 302)

5ـ کمک به ذرارى ( فرزندان ) پیامبر

پیامبر اکرم (ص) فرمود:هرکسى براى فردى از فرزندان من کارى انجام دهد و بر آن کار پاداشى نگیرد. مـن پاداش دهنـده او خـواهـم بـود. ( بحـارالانوار، ج 96، ص 225)

6 ـ على و شیعیان

پیامبر خدا (ص) به على(ع) نگریست و فرمـود: این شخص و پیروانش در بهشت اند. ( احقاق الحق، ج 7، ص 308)

7 ـ شیعه على در قیامت

پیـامبـر خـدا به علـى(ع) فـرمـود: اى ابـاالحسـن ، آگـاه بـاش که تو و پیروانت در بهشت هستید. ( احقاق الحق ، ج 7، ص 307)

8 ـ پیامبر در جمع اهل بیت

بر رسول خدا(ص) وارد شدم، جامه اى را گستراند و فرمود: بنشین. در این وقت حسن(ع) آمد ، فرمـود: نزد مادرت بنشیـن، بعداً حسیـن (ع) آمـد. فـرمـود: با اینها بنشین. پـس على (ع) آمد . فرمود: تـو نیز با اینان بنشیـن، آن گاه اطراف جامه را گرفت و روى ما انداخت.( بهجه ،ج 1، ص 277)

9ـ نتیجه صلوات بر زهراء(س)

رسـول خدا(ص) به مـن گفت: اى فاطمه هر که بر تـو صلـوات فرستـد، خداوند او را بیـامـرزد و به مـن ، در هـر جـاى بهشت بـاشـم ملحق گـردانـد. ( بهجه ، ج 1، ص 287 )

10 ـ حجاب فاطمه

پیامبـر اکـرم (ص) همـراه بـا مرد نابینایى به خانه فاطمه(س) آمد، بلافاصله فاطمه(س) خود را کاملاً پوشاند. رسول خدا(ص) فرمود: چرا خود را پوشاندى با ایـن که او تـو را نمى بیند؟ فاطمه (س) فرمـود: اى پیامبر خدا اگر او مرا نمـى بیند، مـن که او را مى بینـم و او بوى مرا حس مى کند پیامبر اکرم فرمود: گواهى مى دهـم که تو پاره دل منى . ( همان ، ج 1، ص 274.)

11 ـ نتیجه سلام و تحیت بـر رسـول خـدا و دختـرش زهـراء

پدرم در زمان حیاتش به من فرمود: هـر که بـر مـن و تـو تا سه روز تحیت و سلام بفرستد، بهشت بر او واجب گـردد. ( همان، ج 1، ص 267)

12 ـ پیامبر ، پدر فرزندان زهرا

فـاطمه (س) از پیـامبـر اکـرم نقل کـرده که فـرمـود:

همانا خـداوند عزوجل ذریه هر یک از فرزندان مادرى را سبب ارتباط و خـویشاوندى قرار داده که به وسیله آن ذریه به او منسـوب مى شوند مگر فرزندان فاطمه که مـن سـرپـرست و خـویشـاونـد آنها هستـم (و به مـن منسـوب مـى شـونـد). ( فـرائد السمطین، ج 2، ص 77)


نویسنده محمد مانعی در یکشنبه 91/2/17 | نظرات ()
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )